پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

پشتکار سرمایه ای بالاتر از هوش

شاید حل کردن مسئله اینشتین نیاز به هوش داشته باشه ولی من معتقد پشتکاره که حرف اصلی رو می زنه . آلبرت جان گفته ۹۸ درصد مردم نمی تونن این مسئله رو حل کنند و فقط ۲ درصد مردم می تونن حلش کنن . ۲ سال پیش من نتونستم این مسئله رو حل کنم و اون موقع به این نتیجه رسیدم که نه تنها من جزو اون ۲ درصد نیستم بلکه حتی جزو اون ۹۸ درصد هم نیستم . امروز که داشتم وسایلم رو بعد قرنی مرتب می کردم ٬ چشمم به این مسئله افتاد و من که چند روزی بود از دست درس خوندن راحت شده بودم دیدم نیاز به یه فعالیت مغزی دارم و دوباره نباید این مخ رو بسته بندی کنم و بزارم کنار . شروع کردم به حل کردن . هر چی جلوتر می رفتم سخت تر می شد و بالاخره به یه بن بست رسیدم که ۲ سال پیش هم رسیده بودم .  ولی من با ۲ سال پیشم یه فرقی کردم که هر چند کوچک به نظر می رسه اما بزرگترین سرمایه هست . ۲ سال پیش در این موقعیت خیلی زود با دیدن این بن بست جا زدم ولی امروز به این بن بست گیر دادم تا بالاخره راه فرار رو پیدا کردم و حلش کردم .
به نظر اینشتین این ۲ درصد افراد باهوش هستند ولی به نظر من این ۲ درصد افراد سیریشی ( با پشتکار ) هستند که از هوش نسبتا قابل قبولی برخوردارند.
البته بگم که این مساله مال اواخر قرن ۱۹ میلادی و مسلما ضریب هوش مردم امروز بالاتر رفته .

ببینید شما هم پشتکار دارید ؟

در یک خیابان ۵ خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد . در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند . این پنج صاحب خانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند ٬ سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند.

سوال : کدامیک از آنها در خانه ماهی نگه می دارد؟

داده های مسئله:
۱. کبوتر در خانه قرمز زندگی می کند
۲. مرد سوئدی ٬ یک سگ دارد
۳. مرد دانمارکی چای می نوشد
۴. خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد
۵. صاحب خانه سبز ٬ قهوه می نوشد
۶. شخصی که سیگار pall mall می کشد پرنده پرورش می دهد
۷. صاحب خانه زرد ٬ سیگار Dunhill می کشد
۸. مردی که در خانه وسطی زندگی می کند ٬ شیر می نوشد
۹. مرد نروژی ٬ در اولین خانه زندگی می کند .
۱۰. مردی که سیگار ‌Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند
۱۱. مردی که اسب نگهداری می کند ٬ کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند
۱۲. مردی که سیگار Blue master می کشد ٬ آبجو می نوشد
۱۳. مرد آلمانی سیگار prince می کشد
۱۴. مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند
۱۵. مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد


خدا وکیلی عجب مخی بود آلبرت .
حالا خوب شد سن پرتقال فروش رو نخواسته بود

نظرات 18 + ارسال نظر
نرگس سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:27 ب.ظ http://azrooyesadegi.blogsky.com

سلام امیر
من این معما رو یکسال و نیم پیش حل کردم بعد دادم به پسرعمه و دو تا از دوستام هم حل کردن بعد همگی به این نتیجه گرفتیم زمان البرت اینا ملت خیلی بیهوش و بی استعداد و البته بی پشتکار بودن( منم معتقدم پشتکار اصل مهمی تو حل معماست) بعد هم فهمیدیم البرت اگه تو زمان ما زندگی میکرد عمرا جزو نوابغ میبود بین دو درصد مردم باهوش که شاهکار نکرده راست میگه بیاد بین اینهمه آی کیوی زمان ما ببینیم میتونه نابغه بشه یا نه دی::)) هر چی میکشیم الان از دست همین فرضیه هاشه... فیزیک کوانتوم رو اومد بسط داد بیچاره امون کرد(ولی جدا خدا بیامرزدش)
خوشحال شدم از ایمیلت مطمئن باش دعای اولت محکمتر میگیره

سلام
اگر چه جواب دادنش مخ نمی خواد ولی باز هم خداییش طراحی این مسئله خیلی مخ می خواد . یک مارمولک بازی هایی توش کاشته بود که نشه از برهان خلف حلش کرد . نه بابا شما برو بچز شیمی هر چی می کشید از دست دالتون می کشید .

نرگس چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:37 ب.ظ

نه والله اگه مجبور بودی یه درس شیمی کوانتوم سه واحدی و یه درس طیف سنجی مولکولی باز هم سه واحدی و یه معدنی (۱) با یه عالمه مبحث کوانتومی پاس کنی میدیدی که دالتون هیچکاره بیده...همه اش زیر سر اول پلانکه بعد هم همین جناب البرت خان

ارین پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:42 ق.ظ http://www.zedboys.persianblog.com

سلام انشالاه خوب باشید خیلی بلاگ را دستی داری من هم یه دونه الله بختکی دارم اگه یه زحمت بدی و توش بیای خوشحال می شم هزارتا. در ضمن تو کارت موفق باشی عزیز. به امید دیدار.

مسعود پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 08:39 ب.ظ http://www.mimic.blogsky.com

سلام عزیز
خوبی
یه سر بزن

[ بدون نام ] جمعه 17 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 03:55 ب.ظ

دعام گرفت یا نه؟

لیمویی شنبه 18 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 03:30 ب.ظ http://www.pacific.blogsky.com

وای نه!
من که حدودا یه ماه بیشتره امتحانام تموم شده و به مغزم هیچ فشاری نیاوردم با خوندن این مسئله مخم سوت کشید...اصلن فکرشو نمیتونم بکنم که بش فکر کنم! اما اگه ح.صلشو داشتم حلش میکنم!

قاصدک یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:40 ب.ظ http://payizan.blogsky.com

سلام امیر جان چطوری
چطوری؟
بی خبر آپ می کنی

......................
هیچکدوم((((((((:

پنجمین ملیتی که نگفته او ماهی نگه می داره((:

اونکه ماهی داره بقل خونه اونی که گربه داره زندگی می کنه ((:
شایدم اونیه که سیگار ‌Blends می کشه ((:
چه می دونم D:
آخه مگه من با این کله داغون پاغونم می تونم فکرمو متمرکز کنم

خوش باشی(:



بابک سه‌شنبه 21 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 09:57 ب.ظ http://universe-love.persianblog.com

درود
داداش از توش غلط در آوردم. به ۲ روش حل کردم. یعنی ۲ تا جواب داشت.
شاد و پیروز باشی

نرگس چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:03 ق.ظ http://azrooyesadegi.blogsky.com

سلام...امیر تو کنکور دادی سایه ات سنگین شدی قبول شی چی میشه....پاشو بیا ببینم یه آپ کن زود...به من سر میزنی سریع...زود تند سریع....آفرین پسر خوب...مردم از بس این معما رو خوندم.... اصلا بذار من یه معما بگم:
اگه تو یه مسابقه دو از نفر دوم بزنی جلو چندم میشی؟؟
اگه تو یه مسابقه دو از نفر آخر بزنی جلو چندم میشی؟؟

بهار چهارشنبه 22 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 09:48 ب.ظ

من جوابه معماتو دارم نرگس:::
اولین سوال جوابش میشه دوم
دومین هم سوال اشتباست چون اگه از نفره آخر بزنم جلو پس خودم چندمم
درست بود .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
از درس خوندنه زیاده جونه خودم...

قاصدک شنبه 25 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:15 ق.ظ

کجایی پسرم((:
خوفی تو

نرگس شنبه 25 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:22 ب.ظ

فکر کردین...هم تو امیر هم بهار رو میگم...دیگه تابلو تر از این معما کجا دیده بودین؟؟؟ همچین خیال نکنید خیلی باهوشیدها..من که میدونم جوابشو میدونستین از قبل ....دی::)) اما در کل خوب بود فکر کنم هردوتون کنکور قبولید...بعد هم یه سوا ل...نه باشه بعدا...

بهار شنبه 25 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:15 ب.ظ

من خرگوشم

ایمان دوشنبه 24 مرداد‌ماه سال 1384 ساعت 01:04 ق.ظ

بابا چرا این همه راه دور میری . ازمن می پرسیدی بهت می گفتم . هالا چون از من نپرسیدی منم نمیگم

گوز ملق شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 01:12 ق.ظ

نمندی؟؟!!!؟؟؟!!؟؟!!؟!؟!؟!؟و...
این چرت و پرت ها چیه واسه تایپ کردنش وقتت رو هدر میکنی ؟
جای این ها یه کم درس میخوندی که برای قبو لی استرس نداشته باشی .در ضمن هر وقت دیپرس شدی احساس پوچی وافسردگی بهت دست داد یادت بیار که یک روز تو آره خودتو موفقتری و سریعترین اسپرم بین چند ملیون ایپرم بودی گوزو خان

گوز ملق شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 01:16 ق.ظ

این ایمیل مخصوص جوابهای تو میخام برام ایمیل بزنی تو چت روم هم منتظرتم بین ساعت ۱۱:۳۰ تا۱:۳۰ .
خوش باشی گوزو خان

ناتو چهارشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 02:40 ب.ظ

اگه گفتی پنجمین ملیت چی هست من حلش می کنم

حامد شنبه 17 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:18 ب.ظ

من حلش کردم
ولی متاسفانه انیشتین ملیت پنجمین رو نداده
انیشتین 15 تا داده داده و از ما می خاد که 25 خونه از جدولش رو پر کنیم که این غیر ممکنه یعنی فقط میشه 24 خونه از اونو پر کرد
ولی من حلشش کردم
دیشب از ساعت 9 نشستم پاش و 1.30 شب پا شدم(وقتی حل شد)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد