پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

پاک شد

پاک شد

پشتکار سرمایه ای بالاتر از هوش

شاید حل کردن مسئله اینشتین نیاز به هوش داشته باشه ولی من معتقد پشتکاره که حرف اصلی رو می زنه . آلبرت جان گفته ۹۸ درصد مردم نمی تونن این مسئله رو حل کنند و فقط ۲ درصد مردم می تونن حلش کنن . ۲ سال پیش من نتونستم این مسئله رو حل کنم و اون موقع به این نتیجه رسیدم که نه تنها من جزو اون ۲ درصد نیستم بلکه حتی جزو اون ۹۸ درصد هم نیستم . امروز که داشتم وسایلم رو بعد قرنی مرتب می کردم ٬ چشمم به این مسئله افتاد و من که چند روزی بود از دست درس خوندن راحت شده بودم دیدم نیاز به یه فعالیت مغزی دارم و دوباره نباید این مخ رو بسته بندی کنم و بزارم کنار . شروع کردم به حل کردن . هر چی جلوتر می رفتم سخت تر می شد و بالاخره به یه بن بست رسیدم که ۲ سال پیش هم رسیده بودم .  ولی من با ۲ سال پیشم یه فرقی کردم که هر چند کوچک به نظر می رسه اما بزرگترین سرمایه هست . ۲ سال پیش در این موقعیت خیلی زود با دیدن این بن بست جا زدم ولی امروز به این بن بست گیر دادم تا بالاخره راه فرار رو پیدا کردم و حلش کردم .
به نظر اینشتین این ۲ درصد افراد باهوش هستند ولی به نظر من این ۲ درصد افراد سیریشی ( با پشتکار ) هستند که از هوش نسبتا قابل قبولی برخوردارند.
البته بگم که این مساله مال اواخر قرن ۱۹ میلادی و مسلما ضریب هوش مردم امروز بالاتر رفته .

ببینید شما هم پشتکار دارید ؟

در یک خیابان ۵ خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد . در هر یک از این خانه ها یک نفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند . این پنج صاحب خانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند ٬ سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند.

سوال : کدامیک از آنها در خانه ماهی نگه می دارد؟

داده های مسئله:
۱. کبوتر در خانه قرمز زندگی می کند
۲. مرد سوئدی ٬ یک سگ دارد
۳. مرد دانمارکی چای می نوشد
۴. خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد
۵. صاحب خانه سبز ٬ قهوه می نوشد
۶. شخصی که سیگار pall mall می کشد پرنده پرورش می دهد
۷. صاحب خانه زرد ٬ سیگار Dunhill می کشد
۸. مردی که در خانه وسطی زندگی می کند ٬ شیر می نوشد
۹. مرد نروژی ٬ در اولین خانه زندگی می کند .
۱۰. مردی که سیگار ‌Blends می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند
۱۱. مردی که اسب نگهداری می کند ٬ کنار مردی که سیگار Dunhill می کشد زندگی می کند
۱۲. مردی که سیگار Blue master می کشد ٬ آبجو می نوشد
۱۳. مرد آلمانی سیگار prince می کشد
۱۴. مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند
۱۵. مردی که سیگار Blends می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد


خدا وکیلی عجب مخی بود آلبرت .
حالا خوب شد سن پرتقال فروش رو نخواسته بود

برام دعا کنید...

چیزی نمونده به جمعه ... مهمترین امتحان زندگیم ... وحشتناکه ... تا حالا واسه امتحانی استرس نداشتم حتی اگه نخونده بودم ولی حالا که ۱ سال برای یه امتحان درس خوندم دارم سکته می کنم ... دیروز تپش قلب داشتم و رفتم دکتر ... میل به غذا خوردن که نگو ... هیچی از گلوم پایین نمی ره ... شب خوابم نمی بره با اینکه خانم دکتر یدونه قرص فیل کش هم بهم داد ... خواب تست می بینم ... از یه طرف خوشحالم که دیگه داره تموم می شه ... آخه ۱ سال از زندگی هیچی نفهمیدم ... من تلاش خودم رو کردم بقیه اش دست خداست ...

واسم دعا کنید !

اگه دیدید پیدام نشد بدونید یا سکته کردم یا خودکشی یا یه نفر رو کشتم افتادم زندان

به امید دیدار


امیر