پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

هفته


حسرت

زن و تازیانه

سخن دونی :

« به سراغ زن ها می روی ؟ تازیانه را فراموش مکن  . زرتشت چنین گفت »

این جمله از « نیچه » در اول داستان « زنی که مردش را گم کرده بود » از « صادق هدایت » اومده . البته خودش نیومده بلکه صادق هدایت از اون برای اول داستانش استفاده کرده . داستان از این قرار هست که دختری ۱۴ساله روستایی با عشقش ازدواج می کنه ولی شوهرش بعد از یه مدت خوش ٬ معتاد می شه و اون رو هر روز با تازیانه الاغ هاش می زنه و آخر شوهرش اون رو ول می کنه و او هم دنبال رد شوهرش رو می گیره و می فهمه که شوهرش به روستای خودش برگشته . وقتی زن سوار ماشین می شه پیش خودش فکر می کنه وقتی شوهرم رو دیدم اون چی کار می کنه ؟ حتما دوباره با تازیانه منو کبود می کنه ولی او حس می کرد که حتی دلش واسه تازیانه خوردن از دست شوهرش تنگ شده ولی وقتی می رسه شوهرش زن گرفته بوده و حتی پیش خانوادش انکار می کنه که شوهرش بوده و او رو با یه بچه طرد می کنه 
به نظر شما منظور نیچه چی بوده ؟ 



یه لامپ از چلچراغ :

مجله با حال چلچراغ در نظرسنجی از نویسنده ها ٬ محققان و مترجم ها در حال انتخاب کردن بهترین رمان های ایرانی هستند و این نظرسنجی هنوز هم ادامه داره اما تا آخرین شماره نتایج این طوری بود که :
۱. بوف کور ـ صادق هدایت ( ۱۴ رای )
۲. جای خالی سلوچ ـ محمود دولت آبادی ( ۱۱ رای )
۳. شازده احتجاب ـ هوشنگ گلشیری ( ۸ رای )
۴. سو و شون ـ سیمین دانشور ( ۷ رای )
۵. چراغ ها را من خاموش می کنم ـ رویا پیرزاد ( ۶ رای )

مجازی آباد :

حتما خیلی هاتون با اورکات دورانی گذراندین و حالا یا فیلتر شده یا هنوز دارید دورانی می گذرانید . من به هر دو دسته یه توصیه می کنم اون هم سایت ایرانی www.cloob.com هست که یه سایت فارسیه که به نظر من چیز زیادی از اورکات کم نداره و حتی برتری هایی هم نسبت به سایر سایت های مشابه خارجی داره . یکی از این برتری ها فروشگاه کتاب هست که با پست ٬ کتاب دلخواه شما رو به همه جای ایران و در تهران با پیک می فرسته و همین طور اخبار ایران و جهان هم داره و امکانات دیگه ای که خودتون باید ببینید .
این هم دعوتنامه برای عضویت در این سایت از طرف من



کتاب نامه :

نام کتاب : ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد  (veronika decides to die )
نویسنده : پائولو کوئیلو

این کتاب یکی از عینی ترین رمان های کوئیلوی مشهور هست که بسیار منطقی ذهنیت ما از  کلمه دیوانه رو رد می کنه و تصویر واقعا جالبی از این شخصیت ها جلوی ما قرار می ده .
این رمان داستان دختری به نام ورونیکا هست که از یکنواختی زندگی خودش ( که البته زندگی بدی نیست ولی یکنواخته ) خسته می شه و تصمیم به خودکشی می گیره ولی ...
داستان واقعا خوندنی هست . اگه اولش کمی گیج شدی اشکال نداره کم کم همه چیز جالب می شه . من که یه ضرب تمومش کردم .

« دیوانه بمانید . اما مانند عاقلان رفتار کنید . خطر متفاوت بودن را بپذیرید اما بیاموزید بدون جلب توجه متفاوت باشید »