پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

آنها را چه می شود ؟

کدام کشور را دیده اید که تاریخ خود را اینگونه طرد کند . از چه چیز این تاریخ کهن و با شکوه ترسانند که این چنین می کنند . آیا می ترسند ارزش اسلام که با ارزش ترین است پایین آید . چرا باید دو تاریخ برای ایران معنا داشته باشد . تاریخ بعد از ورود اسلام فقط در همان لحظه ورود و تاریخ بعد از انقلاب فقط در همان لحظه پیروزی . این دو تاریخ طوری بیان می شود که انگار پشت سر هم نبوده اند و حالی وجود ندارد . چه ترسی احساس می کنند که در ۲۲ مرداد هیچ سالی در تلوزیون ملی ایران هیچ سخنی از آریوبرزن نیست ٬ در صورتی که در یونان برای هر ننه قمر تاریخی یادبودی ساخته اند. مگر اسطوره نمی خواهیم ٬ مگر غرور ملی نمی خواهیم ٬ مگر توریست نمی خواهیم . آیا با اشاره به این ارزش والای سیدالشهدا کم می شود ؟ چرا به این اشاره نمی کنند که زمانی که ایرانیان خداپرست بودند یونانیان و رومیان صد ها خدا داشتند . و حتی کار را خراب تر می کنند و در کتاب دینی دانش آموزان ایرانی ٬ ایران قبل از حمله اعراب را آتش پرست معرفی می کنند ( مگر ما بت پرستیم که دور کعبه می چرخیم ؟ ) آنها را خرافاتی می دانند و دلیلشان « منع استحمام در آب گرم » است ٬ مگر بر خود ما مستحب نیست که با آب سرد وضو بگیریم ؟ می گویند قبل از حمله اعراب زنان در ایران حقی نداشتن ولی زنان حتی فرماندار هم بودند و حکومت هم می کردند . چه سودی برایشان دارد جز ضرر ؟ چرا می گویند وجود ابوعلی سینا ٬ رازی ٬ فارابی و بیرونی و ... به خاطر حمله اعراب ( که تنها خوبی آن آمدن اسلام به ایران بود که حتی اگر آن هم به گونه دیگر می آمد بهتر بود ) بوده و قبل از این حمله خانمان سوز ما هیچ دانشمندی نداشتیم در صورتی که دین ایرانیان را دانشمند و پزشکی والا عرضه کرده بود . آیا با بالیدن ما به این که اولین بیانیه حقوق بشر از ایران بوده ٬ چیزی از دست می دهند که در هیچ کتاب درسی مدرسه ها از آن سخن به میان نمی آید ؟ می ترسند که ما بفهمیم دولت کشور ما زمانی مهد حقوق بشر بوده و امروزه ناقض آن ؟

« بباید بدین داستان داوری »

نظرات 19 + ارسال نظر
گلی سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:34 ب.ظ http://golbanoo.blogfa.com

کتاب راز داوینچی رو خوندی؟من الان در شرف خوندنشم...هر چقدر می رم جلوتر بیشتر حرص می خورم....کتاب راجع به اروپای باستانه ...پاورقی کتاب پر از مثال هایی از ایران باستان و فرهنگ و...همینایی که تو گفتیه...تازه فهمیدم چقدر ایران خوشگل بوده..در صورتی که من تا به قبل فقط بعضی هاش به گوشم خورده بود که خیلی بی تفاوت از کنارش گذشتم...اما یه چیزه دیگه...کاش اسلامی هم که ازش حرف می زنن توش فقط یه کم عمل بود ...کدوم کارمون درسته که این باشه؟گیر دادیا!
اونوقت من که می گم تخصصی می نویسی بگو چه کشکی!
من هر چی فکر می کنم به ذهنم نمی یاد که نبوغت از کجا نشات می گیره جز اینکه تو الان دوم دبیرستان باشی(خنده غشیه)یا اینکه معلم باشی...یا خیلی آیکو بالا باشی..بگو دیگه مردم از فضولی...

از اون جایی که من توی پایتخت فرهنگی ایران ( شیراز ) زندگی می کنم عمرا این کتاب رو گیر نیاوردم که نیاوردم . ۳ ماهه دنبال این و زهیر هستم . مال دن براون هستش و یه کتاب پر فروشه هنوز شیراز نیستش . خوش به حالت ... جای من هم بخونش ... نمی دونستم در باره ایران هم نوشته ... دیگه واجب شد بگم برام بفرستنش ...
کاری کردن که جز تک و توکی از نبوغ ایران باستان نفهمیم . آره این ها هم جز ظاهر اسلام به هیچ چیزی کار ندارن ... کاش عمل بود ...
انوقت من هم باز می گم چه تخصصی چه کشکی
هر سه تا گزینه غلط بود ... نه سال دومی هستم ٬ نه معلم هستم ٬ نه آیکیو بالا ... مسابقه ۲۰ سوالیه ٬ببینم می تونی ببری یا نه

اوبل ایکس سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:49 ب.ظ http://obelx.blogsky.com

به جز شعرهایی که میگم من همیشه در مورد تاریخمون با افتخار صحبت کردم اما هر وقت به حال میرسم می ترسم من چه کردم ما چه کردیم آیا آینده از تاریخ ما راضی است؟ هنوز نمیدونم

سوال خوبی بود
واقعا آیندگان درباره ما چی می گن ؟!

نرگس سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:51 ب.ظ

اره امیر..میترسند..چرا نترسند؟؟ به نظر تو این ترس نداره که مملکتی با یه نیروی بزرگ فرهنگی جوانانی داشته باشه فهیم؟؟ این ترسناک نیست که حکومتی نتونه از ترس انتقاد و روشنفکری جوانانش قدم اشتباه برداره؟؟؟ خیلی ترسناکه اتفاقا برای اونایی که همه چیز براشون مهمه الا ایران و ایرانی...
ایران قدیم اتش پرست نبوده بلکه اتش رو ستایش میکرده... که برای خودش فلسفه خاصی داره عین اینکه تو اسلام یه سری چیزها ارزشه... مثل پارچه های سبز رنگ امامزاده ها... اینا فرق ستایش رو با پرستش نمیدونند...ستایش اسم مصدر ستودن است به معنی خوبی و نیکی کسی را گفتن.. و پرستش اسم مصدر پرستیدن... اینا از زمین تا اسمون با هم فرق دارند که اینها نمیفهمند... اینا اصولا با فهمیدن و فهمیده ها مشکل دارند...اونوقت روز چهارشنبه سوری که یه روز باستانی و کهنه دادشون در میاد که شما مجوسید(اتش پرست) ... دین کهن ایرانی پر بوده از نام اهورا مزدا... و شعارش پندار نیک٬گفتار نیک٬ کردار نیک بوده... همون چیزی که اگه خوب به اسلام نگاه کنیم پایه و اساس تمام مبانی اسلامه...حالا اسلام یه دین کامله ... ما هم قبول داریم اما اینا راحت به خودش اجازه میدند که با اسلام ساختگی تمام ارزشهای یک ملت رو زیر سوال ببرند
پست خوبی بود...خسته نباشی

واقعا هیچی نمی فهمن ...
این ها یادشون رفته خدا توی قرآن دین رو از آدم تا خاتم یکی می دونه ...
چی بر سر جشن های ما آوردن . ما چقدر ملت شادی بودیم و چه قدر جشن داشتیم ولی حالا ازش چی مونده . یکی چهارشنبه سوری و یکی نوروز ... کجاست مهرگان ؟ کجاست سده ؟ و ...
و نظر خوبی بود ... تو هم خسته نباشی

نرگس چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 06:54 ب.ظ

اجازه هست من به گلی تقلب برسونم؟؟؟؟من میدونم این اقا امیر ما از کجا همه درسا رو از حفظه؟؟؟بگم امییررررررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دی:)))))))))))

لو ندی ها ... یه وقت تقلب نرسونی ها ... البته می دونم آخر کار خودت رو می کنی

نرگس چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 09:00 ب.ظ

خرج داره امیر... چقدر میدی لو ندم دی:))))))))))))))))))

گلی چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:07 ب.ظ http://golbanoo.blogfa.com

می دونی من این کتاب رو از یه کتاب فروشی ساده تو ولی عصر خریدم.همین دو سه هفته پیش..به نرگس بگو واست بفرسته:یپاورقیش یه چیزایی رو به ایران ربط داده نه اینکه از ایران بنویسه...
نکنه کنکوری بودی؟تازه کنکور دادی و ...دیگه چیزی به جز اینا به ذهنم نمی رسه!!!!!!!

نرگس پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:22 ق.ظ http://azrooyesadegi.blogsky.com

امیر.... من هیچی نمیگم...هیچی هم نگفتم ها!!! راستی اگه میخوای اون کتاب رو برات بفرستم بگو... بهرحال این گلی ما رو انداخت تو رو دربایستی دیگه دی:))) اگه واقعا میخوای بگو برم برات بگیرم..

لو رفت دیگه !! خیلی ممنون نرگس جان ... می گم داداشم یا خواهرم واسم بفرستن ... در هر ۴۹۳ صورت کلی ممنونم از لطفت ...

سورنا پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:28 ق.ظ

این داستان خب هست دیگه ...آدم چیزی نگه سنگین تره .... چون اثر نداره .... تو هم می دونی اثر نداره ....من هم می دونم .... ولی بازهم می گیم .... واسه اینکه گفته باشیم .... حالا تو بیشتر ،من کمتر .... می خوایم دلمون خنک شه .... حالا تو بیشتر با خنکی حال می کنی ،من کمتر ..... می خوایم مردمو همدرد خودمون کنیم ....حالا تو بیشتر به مردم امیدواری ،من کمتر .... مطلبت در مورد برره رو هم تا حالا صد بار خواستم شبیهشو بنویسم حسش نبوده .... حالا تو بیشتر حس داری ،من کمتر .... ما هر دو شاخه های یه درخت نیمه خشکیم پسر ! ......

آره ... این پست تاثیری نداره . واسه خنک کردن خودم بود ... آره توی این پست خواستم همدردی بقیه رو داشته باشه ... ولی پست درباره شب های برره یه بحث بود . هم مخالف داشت و هم موافق . اگه همه شاخه ها زنده باشن می تونن تنه رو هم زنده کنن

گلی پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 04:41 ب.ظ

http://www.iranbin.com/BookDetails.aspx?BookID=411901& از اینجا هم امتحان کردی یا نه؟

ممنون گلی جان ... می گم داداشم یا خواهرم برام بفرستن ... حدست هم کاملا درست بود ... تو بهترین بازیکن ۲۰ سوالی هستی ها ...

احسان جمعه 11 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام امیر جون
پسر نمی دونستم تو هم یه چیزایی حالیته از این به بعد جدی تر میگیرمت ولی کاش تو موضوع بندی یه قسمتم میزاشتی تحت تاثیر جو تا این چیزارو اونجا بنویسی آدما چقدر میتونه شخصیتشون عوض بشه>-)بابا تو دیگه کی هستی

سلام احسان جوووون . تو کجا اینجا کجا ...
اصلا فکر نمی کردم بتونی از روی این متن بخونی ٬ حتما واست ثقیل بود ؟ کمرت خم شد ... بمیرم واست ... اگه می دونستم تو می آی واست قصه می نوشتم ... دیگه ما پلوی رفقا مثل خودشون می شیم که یه وقت به مغزشون شک نکنن ٬ گفتم ثقیله واستون نمی گم از این حرف ها جیگر ... شخصی در من پنهان است عمرا نشونت نمی دمش :دی ... چارچلنگم

تنها شنبه 12 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:45 ق.ظ http://sadegi.blogsky.com

راستی چی شد که احساس کردی تاریخ کهنی داری؟ مگه جز اینه که کلیش رو تو کتابای درسیت خوندی؟ چی شد که احساس کردی تاریخی که داری از تاریخ خیلی های دیگه مهم تره؟ شاید یادت رفته یه نگاه هم به تاریخ اونا بندازی. اون دوره های با افتخاری که ازشون یاد میکنیم، عموما خیلی کوتاه بودن. بیشتر تاریخمون یه چیزی بوده تو مایه های الانمون. احساس کردی اگه اجدادت ارزشهای والایی داشته باشن، به نفعته؟ دوست خوبم، چرا فکر میکنی باید به یاد داشته باشیم که ابوعلی سینایی داشتیم، که رازی و فارابی و بیرونی داشتیم؟ هیچ وقت فکر کردی که این احساست نسبت به بزرگ بودن نژادت، معناش یه جور رضایته؟ یه جور رویاست که هممون دوست داریم گهگاه بهش فکر کنیم و لذت ببریم! هر حکومتی آرزوش اینه که ملت زیر دستش خوشحال باشن تا راحت تر حکومت کنه. شاید یکی از گنده ترین حربه های هر حکومتی واسه راضی نگه داشتن مردمش همین باشه که یه جور آرزو واسشون درست کنه. آرزویی که مدام تو سر هممون میچرخه. ما فلانیم. ما چنانیم. ما میتونیم فلان باشیم چون قبلا فلان بودیم. و ... و ... و ... . به نظرت اگه حکومت محترم شروع میکرد به قدردانی از داریوش، مشکلات مملکت حل میشد؟

اتفاقا هر چی توی کتاب های تاریخ درسی خوندم فقط ننگ بود ... تاریخ راهنمایی از دورانی بود که ایران یکی از قوی ترین کشورهای دنیا بوده ولی هیچ افتخاری توی اون نوشته نشده نبود . فقط کی پسر کی بود و بس ... بعد هم که توی دبیرستان که تاریخ ننگ آور قاجار و پهلوی بود که اگه نکته مثبتی توش بود باید سانسور می شد . کجای این تاریخ درسی برای افتخار کردن من بود ... هیچ کدوم ... من هر چیز قابل افتخاری که شنیدم و دیدم و خوندم خارج از چرت و پرت های درسی بوده ... دوره تاریک تاریخ ما کوتاهتر یوده . کدوم تاریخ دیگه مگه جز تاریخ ایران و روم و یونان تاریخ درخشان دیگه ای هم بوده ... بربر ها ؟ آفریقایی ها ؟ یا آمریکایی ها ؟ . توی این جامعه نکبت امروز تنها دلخوشی ازرش های والای اجدادمه . لااقل می تونم بگم اگه من آدم نبودم اجدادم بودن . اگه من اندازه خر توی دنیای امروز نمی فهمم لا اقل اجداد با شعور ترین در عصر خودشون بودن لا اقل اون موقع که همه آدم ها هم دیگه رو می خوردن اجداد من اجتماعی بودن . لااقل می تونم بگم اگه من تمدن حالیم نمی شه اجدادم متمدن بودن . شما چرا فکر می کنید کسی نمی تونه یه مشاهیرش افتخار کنن . پس تمام دنیا خرن . کجای دنیا دیدی که به مشاهیرشون افتخار نکنن . پس این همه مجسه و کتاب و سالگرد مزخرف که تمام دنیا انجام می دن . من اصلن کاری به نژاد ندارم . من اصلن نمی گم نژادم برترینه . من می گم نژادم پست نیست . مشکل من اینجاست چرا حکومت ما دوست نداره ملت شاد باشن . من که دارم از غصه خفه می شم دوستم داره له می شه پدرم نمی خنده تو چی ؟؟ خیلی خوشحالی ؟؟ آره به نظر من با تحریک وطن دوستی مردم می شه تمام مشکلات رو حل کرد . اسطوره ملی می تونه همه کار بکنه . به نظر تو با رفتن سر ستون های تخت جمشید رو خراب کردن مشکلا حکومت مثلا محترم حل می شه ؟ فکر کردی اگه یه روز جنگ بشه به ملت بگن شهادت شهادت اون ها پا میشن می رنم جنگ ؟ ولی یه کلمه از آریو برزن بگن کل مردم جو گیر می شن . کل دنیا به هر چیز کوچیکی از گذشته هاشون افتخار می کنه . اگه مخالفی ٬ با یه دنیا مخالفی . می تونی قانعشون کنی بکن

ساغری یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:00 ق.ظ http://www.saghariii.com

کتاب سرزمین جاوید رو اگه نخوندی ... حتما بخون ...

باشه حتما می خونم ... مرسی

احسان یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 02:47 ب.ظ http://www.kakoshirazi.blogfa.com

ای بی جنبه /لوس/ بچه بد/با من بودی الاهی بری دستشویی آب قط بشه :-)

از کجا فهمیدی با تو بودم جیگر ؟

گلی دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:17 ب.ظ

خداوندا به جوانان ما کمی وقت عطا بفرما...

استغفر الله

مسعود سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:51 ق.ظ http://massoudx12.blogsky.com

سلام دوست عزیز

خوبی ؟

فراموش کردی دیگه !

من لینک شما رو دارم ٬ اما شما ....

ممنون میشم لینک منو بذارید ..

گلی سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 06:02 ب.ظ

تقصیر نرگسه دیگه...اول جوون بودی بعد هی گفت نه! منم دیگه فشارم زد بالا رفت تا ۵۰ ..:ی مگه بده؟

پویا سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 06:20 ب.ظ http://www.pesareshikamo.tk

سلام خوبی ؟ چه خبرها
بازم مثل همیشه قشنگ بود
من اپدیت کردم دوست داشتی یه سر به من بزن
خوشحال میشم
تا بعد خدانگهدار

گلی پنج‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:22 ب.ظ

بگو نمی یای ما رو راحت کن دیگه...این حرفا واسه اون بالایی تکراری شده بود گفتم یه تنوعی بدم

حمیدیان شنبه 3 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:38 ق.ظ http://www.tohid.org

استقلال آزادی رشد = مردمسالاری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد