پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

پاتوق

کدام سخت تر است ؟ بیدار کردن کسی که خواب است یا بیدار کردن کسی که خواب می بیند که بیدار است . «سورن کی یر کگارد»

او یک وسوسه شیطانی بود

 مقایسه ای بین  فیلم « وسوسه شیطانی » و سریال « او یک فرشته بود »

۱. مصلح کیست ؟ : تفاوت چشمگیری در مچ گیری از شیطان بین این دو اثر مشهود است . در فیلم «وسوسه شیطانی» دیدی واقع بینانه تر از مصلح مطرح می شود ٬ یک انسان معمولی که در مجموع انسان خوبیست ( در عین حال گناهکار ) مردم را آگاه می سازد ولی در سریال « او یک ... » رو کننده دست شیطان یک روحانی است ( شرط می بندم هیچ تصادفی در کار نبوده و در واقع هیچ حالت دیگری محتمل نبوده )

۲. چه کسی گول می خورد ؟ :در فیلم «وسوسه شیطانی» حتی ۲ پدر روحانی از دو فرقه مختلف آلت دست شیطان می شوند ولی در سریال «او یک ...» شیطان حتی قدرت نزدیک شدن به روحانی را ندارد چه رسد به تحریک کردن .( اینجا سوالی برایم پیش می آید که شیطان چگونه برای تحریک پیامبران به آنها نزدیک می شده در حالی که حتی به یک روحانی هم نمی تواند نزدیک شود  ) .

۳. فقط تحریک : در فیلم «وسوسه ...» شیطان حرف جالبی می زند : « من فقط می تونم وسوسه کنم » ولی در سریال «او یک ...» کار شیطان به عمل نیز کشیده می شود و یک قتل و یک اقدام به قتل انجام میدهد .

۴. فرقی نمی کند : در سریال «او یک فرشته بود» بعد از پی بردن به جنبه مادی شیطان توسط  شخصیت ها حرف جالبی زده می شود ( روحانی به زن ): « این اصلا از بار گناهش کم نمی کنه که جنبه مادی شیطان اون رو گول زده » ولی در فیلم «وسوسه شیطانی» اصلا جنبه غیر مادی و مجردی از شیطان به میان نمی آید که این خود یک ضعف است 

۴. برنده یا بازنده : در فیلم «وسوسه ...» شیطان برنده بود البته نه با نتیجه دلخواهش ولی در سریال «او یک ...» هیچ هزینه ای برای اطاعت اولیه وجود نداشت و برای شکسته نشدن دل بیننده همه به کانون گرم خانواده برگشتند

۵. سیر داستانی : سیر داستانی «او یک ...» درگیر کننده تر و در ایجاد فضایی تعلیق موفق تر عمل کرد و انصافا سیر داستانی جذاب تری داشت

۶. جلوه ویژه : که البته پر واضح است که لامپ نئون در مقابل منفجر کردن چند ساختمان حرفی برای گفتن ندارد.


پاورقی ۱ : نویسنده وسوسه شیطانی استفن کینگ٬ نویسنده مشهوری است که تلالو ٬ دالان سبز و رستگاری در شاوشنگ از کتاب های او اقتباس شده اند 

پاورقی ۲ : درباره فیلمنامه نویس سریال او یک فرشته بود فقط می دانم استفن کینگ نیست !

 

نظرات 9 + ارسال نظر
گلی سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1384 ساعت 08:23 ب.ظ http://golbanoo.blogfa.com

قبل از اینکه متنتو بخونم بگم من که این فیلم رو ندیدم...وسوسه شیطان رو می گما..از این او یک فرشته بود هم اصلا خوشم نمی یومد حالا برم بخونم:ی

گلی سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1384 ساعت 08:34 ب.ظ

۱-تو این مورد مشکلی نمی بینم یعنی نمی تونه خیلی اذیت کنه
۲-این مورد حال آدمو می گیره...نکته قشنگی رو گفتی...
۳-همینش مسخره ش کرده بود که حوصله نداشتمم ببینم
۴-به هر کی می رسیدم اینو ازش می پرسیدم..خیلی ها می گفتن فیلمه دیگه!هنوز هم برام سوال که شیطان وجود مادی داره یا نه؟..یادمه یه بار یه حدیثی شنیدم که بعد از مبعث پیامبر اجنه دیگه قدرت ندارن خودشون رو به شکل انسان در بیارن!..صحتشو نمی دونم
هدفت از دو تا ۴ گذشتن چیه:ی
۴-فیلم ایرانی هندی چه شود
۵-از نظر من خیلی بیخود بود............
۶-اینو که مردشم:پی
پاورقی:منم نمی دونم

زیاد دنبال مشکل نبودم ٬ فقط مقایسه کردم .
فکر کنم شیطان هر دو جنبه مادی و مجرد رو داشته باشه ( من هم فقط شنیدم )
البته ایرانی هندی قابل تحمل تر از هندی خالیه
به نظر من هم مگه می شه یه سریال با خود پخش بشه ؟ وقتی نمی تونن بسازن کاریش نمی شه کرد . من هم نسبی گفتم
مطمئن باش اگر هر جفتش رو هم ندیدی چیز زیادی از دست ندادی

وب نما چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:00 ق.ظ http://webnamaa.mihanblog.com

جالب بود .

ممنون

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:43 ق.ظ

جالب بود به بیابون مجنون من هم سر بزن

مجنون پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:43 ق.ظ http://majnonam.blogfa.com

ببخشید یادم رفت منتظرم

نرگس جمعه 9 دی‌ماه سال 1384 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.azrooyesadegi.blogsky.com/

وقتی داشت پخشش میکرد من تو اتاق بودم صداها رو میشنیدم اتفاقا گفتم به مامان که او یک فرشته بود رو از روی این ساخته اند یا این رو از روی او یک فرشته بود... خوب اصولا اگه او یک فرشته بود رو طوری می ساختند که روحانی هم وسوسه میشد که اجازه پخش نداشت... چیزی که نظر من رو به این سریال جلب میکرد نو بودن ایده اش بود که حالا فهمیدم اینهم... و فهمیدم اصولا خلاقیت مرده تو این جامعه ...یه بار دیگه باید سرفرصت بخونم

جهرم بوی (علی) دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1384 ساعت 03:07 ق.ظ http://jahromboy.blogsky.com

بابا دمتون گرم دیگه به ما سر نمیزنید کمال نامردیه من که میخوام برم سربازی حد اقل یه سر بزنید ببینید من هستم نیستمو باشه ولی ما که شما رو فراموش نکردیم

به هر حال موفق باشید.

عشق شیرین

کاش عشق را پایان نبود

در نهاد من بغیر از عاشقی یادی نبود

کاش خون عاشقان رنگین نبود

قصه های عشق شیرین کم نبود

کاش وقتی میدهد عاشق به معشوقش پیام

در درونش جز نگار روی او مهری نبود

در میانه ما بهانه عشق شیرینست و بس

کاش داستان عشق فرهاد اینچنین شیرین نبود


وب نما سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:22 ق.ظ http://webnamaa.mihanblog.com

دوست عزیز هدیه کریسمس شما ارسال شد .

وب نما سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:22 ق.ظ http://webnamaa.mihanblog.com

دوست عزیز هدیه کریسمس شما ارسال شد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد